Сповіщаємо про випуск фінальної версії рішення CPM-класу (Corporate Performance Management – управління ефективністю холдингу) – "BAS Управління холдингом", яке призначене для автоматизації широкого спектру задач, пов'язаних з обліком, плануванням і контролем ефективності холдингів різного масштабу.
Всі права на конфігурацію належать компанії "NetHelp" (Польща).
З 05.02.2019 р. у продажі продукти:
Найменування
|
Рекомендована роздрібна
ціна, грн. без ПДВ |
BAS Управління холдингом
|
600 000
|
BAS Управління холдингом. Ліцензія для дочірніх підприємств і філій
|
100 000
|
Програмний продукт призначений для комплексної автоматизації керуючих компаній холдингів і охоплює основні галузі управлінського та фіскального обліку:
Цільовим сегментом "BAS Управління холдингом" є групи компаній з повною або частковою централізацією функцій управління фінансами, у яких керуючі компанії та бізнес-одиниці неоднорідні з точки зору галузевої належності або експлуатованих ІТ-систем.
Детальний опис функціональних можливостей конфігурації "BAS Управління холдингом" наводиться в Додатку 1.
Розповсюдження і впровадження програмного продукту 2900001967662 "BAS Управління холдингом" здійснюється тільки членами Всеукраїнської громадської організації "Спілка автоматизаторів бізнесу" (САБ) (див. докладніше http://unionba.com.ua/), які мають діючий статус Центр ERP або Кандидат в Центр ERP та придбали продукт "BAS Управління холдингом. NFR".
Для придбання продукту "BAS Управління холдингом" користувачу необхідно заповнити, підписати і подати заявку члену САБ за єдиною формою (завантажити шаблон і зразок заповнення можна тут: https://files.unionba.eu/files/15/orders/132/z_uh.zip).
Продукт "BAS Управління холдингом. Ліцензія для дочірніх підприємств і філій" не є самостійним. Він може бути придбаний тільки за умови, що організація раніше придбала продукт "BAS Управління холдингом" і оформила договір ІТС. Для придбання продукту "BAS Управління холдингом. Ліцензія для дочірніх підприємств і філій" використовується окрема форма заявки на поставку (завантажити шаблон і зразок заповнення можна тут: https://files.unionba.eu/files/15/orders/131/z_fil_erp_uh.zip).
До складу програмного продукту "BAS Управління холдингом", входить:
До складу програмного продукту "BAS Управління холдингом. Ліцензія для дочірніх підприємств і філій", входить:
Розширення кількості автоматизованих робочих місць здійснюється придбанням клієнтських ліцензій на платформу (на 1, 5, 10, 20, 50, 100, 300, 500 робочих місць).
Для роботи у варіанті клієнт-сервер необхідно придбати ліцензію на використання сервера платформи.
Звертаємо увагу! Програмний продукт "BAS Управління холдингом. Ліцензія для дочірніх підприємств і філій" дозволяє використовувати прикладне рішення "BAS Управління холдингом" в локальній мережі зазначеного в реєстраційній картці юридичної особи або філії. Клієнтські ліцензії і ліцензії на сервер, необхідні для роботи програмного продукту, в поставку продукту не входять і купуються окремо.
Після придбання програмних продуктів партнеру в його особистий кабінет на порталі інформаційно-технологічного супроводу (далі – Портал ІТС) за адресою https://portal.bas-soft.eu/ буде передано комплект електронної поставки, що містить реєстраційний номер, пінкоди для активації продукту та його реєстрації, а також посилання на завантаження дистрибутива, документації та інших матеріалів, які включено до складу придбаного продукту.
Продукт реєструється у базі технічної підтримки одночасно з передачею продукту партнеру. Після цього покупець продукту отримує статус зареєстрованого користувача. Паперові варіанти реєстраційних карток не друкуються. Для підтвердження правомірності володіння ліцензійним продуктом користувачеві достатньо роздрукувати електронний варіант заповненої реєстраційної картки та мати документи, що підтверджують легальність придбання.
Партнер може передати користувачу продукт різними способами:
Звертаємо увагу, посилання на завантаження дистрибутива будуть дійсні протягом 30 днів з моменту "відвантаження" продукту партнеру. Необхідно за цей період встигнути завантажити дистрибутив програмного продукту.
Документація та супровідні матеріали надаються у форматі ресурсу https://its.bas-soft.eu/. Документація має ієрархічну структуру ("дерево"), що складається з глав, при цьому кожна глава, у свою чергу, є вузлом ієрархічної структури. Таке представлення дозволяє відразу бачити зміст книги і швидко переходити до потрібної глави.
Для встановлення програми на комп'ютер необхідно розпакувати архів і запустити autorun.exe. Далі у діалозі можна встановити програму повністю "за один клік" або вибрати встановлення частинами, а також переглянути документацію та супровідні матеріали.
З 01.02.2019 р. знімається з продажу програмний продукт "BAS Управління холдингом. Бета-версія".
Апгрейд на продукт 2900001967662 "BAS Управління холдингом" можна виконати з продуктів:
На умовах апгрейда можна придбати основну поставку "BAS Управління холдингом" окремо, або разом з клієнтськими або серверними ліцензіями. Вартість апгрейда обчислюється за формулою: сумарна вартість придбаних програмних продуктів мінус вартість переданого на апгрейд продукту плюс 27 грн., але не менше половини вартості набору продуктів.
Для виконання апгрейда необхідно повернути реєстраційну картку з користувацькою угодою (крім електронних поставок). Користувачам програмних продуктів з апаратним захистом необхідно також повернути ключ апаратного захисту.
Після виконання апгрейда користувачі зданих в апгрейд продуктів з програмним захистом зобов'язані видалити зі свого комп'ютера файл ліцензії продукту, зданого в апгрейд.
Апгрейд з продукту "BAS Управління холдингом" не передбачений.
Апгрейд на/з продукт/у "BAS Управління холдингом. Ліцензія для дочірніх підприємств і філій" не передбачений.
Для ознайомлення користувачів з рішенням "BAS Управління холдингом" і проведення пілотних впроваджень був випущений програмний продукт "BAS Управління холдингом. Бета-версія", який одночасно з виходом фінальної версії знімається з продажу.
Користувачам бета-версії продукт "BAS Управління холдингом" надається за пільговою ціною 200 000 грн.
Для придбання продуктів за пільговою ціною слід через члена САБ, який веде пілотне впровадження або у якого був куплений продукт "BAS Управління холдингом. Бета-версія", подати заявку, вказавши в ній, що передбачається апгрейд з бета-версії.
Заявки на придбання продуктів за пільговою ціною в рамках акції будуть прийматися до 31.07.2019. З 01.08.2019 р. пільгові апгрейди виконуватись не будуть. Якщо користувачі придбали продукт "BAS Управління холдингом. Бета-версія", але не виконали зазначені умови пільгового апгрейда, вони можуть зробити апгрейд на стандартних умовах (див. вище).
Автоматичне перенесення даних з бета-версії не реалізовано. Для переходу слід встановити порожню базу фінальної версії конфігурації "BAS Управління холдингом" і перенести накопичені раніше дані вручну. Для автоматизації перенесення даних з бета-версії можна звертатися до обслуговуючої компанії.
Для заміни програмного захисту основної поставки продукту "BAS Управління холдингом" на апаратний подається слід заповнити і передати в обслуговуючу компанію заявку. Бланк заявки можна завантажити тут: https://files.unionba.eu/files/15/orders/275/zv_zam_ukr.xls. Користувач основної поставки має бути зареєстрований і мати діючий договір ІТС.
Підтримка користувачів зазначених програмних продуктів здійснюється відповідно до правил надання сервісу ІТС "Лінія консультацій" (див. докладніше https://portal.bas-soft.eu/applications/10).
Підтримка здійснюється Службою технічної підтримки за наявності договору Інформаційно-технологічного супроводу (ІТС).
"BAS Управління холдингом" включає підсистему бюджетування, яка дозволяє:
Багатоперіодна форма "Примірник звіту"
Вона дозволяє вводити, коментувати, узгоджувати дані на весь горизонт планування, комфортно використовувати аналітику "Період", має функції динамічних підсумків, які спрощують введення даних і їх моделювання, дозволяє застосовувати бланки, максимально наближені до звичного поданням бюджетних форм.
Незважаючи на те що багатоперіодна форма призначена для введення даних по одному ЦФВ і сценарію, в ній може бути виведена порівняльна інформація за довільним ключовим вимірам, а також відповідні відхилення.
Використовуючи цю форму, можна актуалізувати бюджети за даними оперативного планування і встановлювати ліміти на підставі показників бюджетування. У шаблонах процесів підготовки звітності реалізована підтримка багатоперіодних примірників звітів.
Підсистема дозволяє автоматизувати життєвий цикл інвестиційного проекту від інвестиційної ідеї до завершення проекту. "BAS Управління холдингом" дозволяє визначити декомпозицію етапів проектів або програми взаємопов'язаних проектів, вказати відповідальних, терміни і ресурси, які використовуються. Як ресурси інвестиційних проектів можуть виступати будь-які довідники конфігурації (наприклад, "Співробітники", "Номенклатура", "Необоротні активи"). Для ресурсів можуть бути вказані натуральні і вартісні параметри. Ієрархічна структура етапів може бути імпортована з Microsoft Project.
Проект є глобальною аналітикою для управлінського обліку. Завдяки можливості зв'язати показники бюджетів, відображення факту і резервування по бюджетам руху грошових коштів, доходів і витрат, руху ресурсів з етапами проектів система дозволяє обґрунтовано і максимально точно вести бюджетування проектів.
За даними бюджетів проектів автоматично розраховуються їх ключові показники ефективності (NPV, IRR, термін окупності, індекс прибутковості та ін.).
З метою автоматизації передінвестиційної фази прикладне рішення дозволяє визначити критерії порівняння альтернативних проектів, провести їх порівняльну експертну оцінку, включити в інвестиційну програму дійсно оптимальний портфель проектів. Зручні засоби візуалізації (діаграма Ганта і діаграма послідовності) дозволяють наочно уявити зведену інформацію про проект. Безпосередньо в діаграмі Ганта можна провести ланцюжок актуалізації проекту – від зміни термінів до автоматичного розрахунку ключових показників ефективності проекту.
Аналітичні панелі дозволяють наочно актуалізувати показники проектів "на льоту" завдяки спільному використанню інтерактивних діаграм Ганта, зведених таблиць і аналітичних звітів. Звітність цієї підсистеми дозволяє з різних ракурсів проаналізувати стан, хід, ключові показники ефективності, провести план-фактний, "що, якщо?" або порівняльний аналіз інвестиційних проектів.
Лімітування є в просторі трьох бюджетів: БДВ, БРГК, бюджету руху ресурсів. Ліміти визначаються в бюджетах на етапі планування і контролюються в документах "Оперативний план" і "Заявка на операцію".
Підсистема "Централізоване казначейство" прикладного рішення "BAS Управління холдингом" організована відповідно до концепції "фабрики платежів" і забезпечує укрупнене і детальне планування грошових потоків, управління миттєвою і короткостроковою ліквідністю, дозволяє поєднувати централізовану і децентралізовану моделі управління грошовими коштами холдингу.
Платіжний календар з поліпшеною ергономікою дозволяє провести прогноз "що, якщо?", зберегти, відновити, переслати електронною поштою результати моделювання. Імовірнісна модель планування потоків, що залежить від горизонту, використаних джерел даних для прогнозу ліквідності, дозволяє значно поліпшити прогноз ліквідності. Зручні інструменти перерозподілу, залучення і розміщення ліквідності спрощують балансування платіжної позиції.
Директиви заборони/дозволу платежів дозволяють швидко налаштувати прості правила обмеження платежів, не вдаючись до просунутих функцій лімітування.
Документ "Оперативний план" дозволяє в наочній крос-таблиці зарезервувати бюджетну квоту, встановити ліміт, ввести оперативний план бюджетів доходів і витрат, руху грошових коштів, закупівель.
Реалізовано лімітування у валюті операції, функціональній валюті ЦФВ, валюті управлінського обліку.
В налаштуваннях планування і лімітування користувач для будь-якого з оперативних бюджетів може визначити:
Для зниження трудомісткості введення статей з великим числом аналітик і підвищення наочності їх подання, в систему включені налаштування відображення аналітичних вимірювань оперативного планування в шапці, колонках або додатковій розшифровці.
Підсистема дозволяє підвищити ефективність управління дебіторською та кредиторською заборгованостями, кредитними, валютними і процентними ризиками в умовах високої волатильності ключових макроекономічних показників.
У платіжному календарі реалізовано опціональне відображення оборотів і прострочених платежів, установка достовірності джерел інформації для оцінки грошових потоків і горизонту планування, стрес-тестування втрати ліквідності.
Розроблено інструменти хеджування валютних і процентних ризиків:
Автоматизована реєстрація кредитних рейтингів контрагентів, присвоєних рейтинговими агентствами. Вони можуть бути використані при встановленні категорії ризику контрагента для визначення граничних умов розрахунків.
Функціонал управління зобов'язаннями за видатковими договорами дозволяє управляти поточним рівнем заборгованості, швидко виявляти розбіжності між графіками платежів і нарахувань, актуалізувати графіки і формувати заявки на платіж.
Інструменти управління зобов'язаннями за дохідними договорами дозволяють менеджеру контролювати рівень заборгованості дебітора, автоматично формувати нагадування про наближення дати оплати, ініціювати претензійно-позовну роботу і факторингові операції.
Функції з управління зобов'язаннями дозволяють підвищити лояльність клієнтів і постачальників при допустимому рівні кредиторської та дебіторської заборгованостей.
Підсистема "Централізоване управління закупівлями" призначена для агрегування потреби в матеріальному забезпеченні бізнес-одиниць, автоматизації тендерних процедур, включаючи скоринг постачальників і тендерних пропозицій, контрактації, виконання централізованих закупівель і контролю за децентралізованими закупівлями.
Реалізована багатолотова багатопозиційна закупівельна процедура, що підвищує її гнучкість і посилює ефект економії на масштабах при централізації закупівель. Для спрощення комунікацій між внутрішнім замовником і закупівельними підрозділом при підготовці закупівельної процедури розроблені нові документи:
Стадії закупівельної процедури реалізовані на базі універсальної підсистеми "Заходи". Під час налаштування підсистеми закупівель під кожен вид закупівельної процедури користувач вказує послідовність стадій, їх тривалість, а також може визначити документ системи (наприклад, протокол оцінки розгляду заявок), який завершує стадію закупівельної процедури. При створенні закупівельної процедури графік закупівельної процедури автоматично заповнюється від дати офіційного оголошення закупівлі.
Підсистема орієнтована на роботу в умовах територіально-розподілених груп компаній, в яких бізнес-одиниці використовують різні системи управління запасами, і дозволяє знизити витрати на закуповувані позиції завдяки ефекту масштабу.
Модель станів договорів, специфікацій і додаткових угод, а також можливість узгодження дозволяють автоматизувати повний життєвий цикл договору.
Реалізовано зручне управління змінами умов комерційних і фінансових договорів на основі додаткових угод. Для всіх видів договорів підтримуються додаткові угоди, вступ яких в силу означає зміну тих чи інших параметрів базового договору з певної дати. Додаткові угоди можуть бути узгоджені з допомогою підсистеми узгодження "BAS Управління холдингом".
Реалізовано контроль лімітів внутрішньогрупового запозичення, встановлених рамковими угодами.
Прикладне рішення "BAS Управління холдингом" підтримує облік згідно МСФЗ в двух моделях: транзакційній і трансформаційній. Транзакційна модель обліку найбільш ефективна, коли облік згідно МСФЗ ведеться в тій же інформаційній системі, що і облік по П(С)БО. Трансформаційний підхід рекомендується використовувати, якщо дані П(С)БО передаються дочірніми і залежними підприємствами у вигляді форм збору даних.
Для обох варіантів обліку реалізовані функції трансляції фінансової інформації ПСБО на план рахунків МСФЗ. Крім того, автоматизовано 14 об'єктів паралельного обліку, облікові політики по яких, як правило, відрізняються від облікової політики П(С)БО:
Як інструменти "швидкого закриття" система пропонує:
У системі реалізовано пакет індивідуальної і консолідованої звітності, а також примітки до нього. Функціональність підсистеми обліку та звітності МСФЗ отримала позитивний висновок EY (Ernst & Young).
Розроблені майстри класифікації фінансових інструментів і договорів оренди дозволяє коректно класифікувати об'єкти обліку відповідно до IFRS 16 і IFRS 9 на підставі параметрів фінансових інструментів, меж суттєвості, структури грошових потоків. Реалізовано наочні звіти за класифікацією договорів. Автоматизований облік договорів оренди відповідно до IFRS 16.
В "BAS Управління холдингом" можуть бути реалізовані сценарії інтеграції з використанням універсальних інтеграційних інструментів прикладного рішення, призначені для отримання даних як з зовнішніх інформаційних систем на платформі "1С:Підприємство", так і за допомогою стандартних OLE DB провайдерів з інших джерел.
Підсистема призначена для регламентації процесів обробки звітності, маршрутів узгодження, бізнес-процесів обробки облікових документів. Можливості отримання даних з зовнішніх інформаційних систем і генерації нових об'єктів в них, доповнені функціями умовних переходів, очікування подій, таймаутів, автоматичного узгодження і відхилення об'єктів, розсилки повідомлень і нагадувань, дозволяють автоматизувати широкий спектр міжфункціональних і крос-системних бізнес-процесів.
Оскільки бізнес-логіка універсальних процесів налаштовується в призначеному для користувача режимі без використання конфігуратора, впровадження і супровід описаного функціоналу значно спрощуються.
Універсальний функціонал сповіщень про події, що відбулися і нагадувань про наближення їх планових дат підвищує ефективність комунікацій. Функція узгодження відповідним листом дозволяє візувати документи, не заходячи в "BAS Управління холдингом", а використовуючи будь-який (в тому числі мобільний) поштовий клієнт.
Управління станами об'єктів дозволяє автоматизувати не тільки узгодження об'єктів, а й життєвий цикл будь-якого об'єкта.
Система дозволяє скоротити час на подолання "останньої милі фінансової звітності" – від вихідних аналітичних таблиць в "BAS Управління холдингом" до відправлення споживачам звітності файлу, що містить не тільки форми звітності МСФЗ або бюджетної кампанії, але і їх детальний аналіз (часто званий MD&A). Комплекс засобів включає:
Система включає інструменти для управління ризиками функціональних підсистем (процентними, валютними, кредитними, податковими). Вони дозволяють організувати в компанії єдину систему управління ризиками, що включає:
Підсистема має загальні аналітичні розрізи з підсистемою "Збалансована система показників", що дозволяє використовувати в компанії комплекс засобів підтримки прийняття рішень з урахуванням найбільш ймовірних ризиків і можливостей.
Аналітичні засоби прикладного рішення дозволяють реалізувати багатошаровий аналіз накопиченої інформації від загальної картини до її детального поданням. Продукт надає гнучкі засоби з графічного поданням інформації, що аналізується, включаючи наочний дашборд і панелі індикаторів. Серед передові функцій бізнес-аналізу можна відзначити факторний аналіз, аналіз чутливості, моделювання "що, якщо?", зворотний розрахунок вихідних показників, оптимізацію цільового показника, можливість використання для аналізу не тільки даних поточної інформаційної бази, але і зовнішніх інформаційних баз. Аналітичні панелі (дашборд) можуть включати табличні аналітичні звіти, монітори ключових показників, діаграми, в тому числі "діаграму Ганта", "зведену таблицю бюджетування".
Реалізовано динамічний розрахунок залежних елементів панелей при зміні зазначених елементів, що робить аналітичні панелі зручним інтерактивним інструментом аналізу і введення даних.
Для організації повторюваних заходів (закупівельних процедур, ініціатив Balanced Scorecard, активностей з управління ризиками і т.д.) розроблений функціонал, що дозволяє створювати шаблони багатостадійних заходів, на основі яких можна ініціювати вручну або формувати за розкладом заходи, а також контролювати терміни завершення стадій. Передбачена можливість планування і реєстрації понесених в ході виконання заходу витрат.