Сповіщаємо про початок продажів галузевого рішення "BAS АГРО. Бухгалтерія". Програма "BAS АГРО. Бухгалтерія" призначена для автоматизації бухгалтерського та податкового обліку, включаючи підготовку обов'язкової (регламентованої) звітності в організаціях, що здійснюють сільськогосподарську діяльність і будь-які інші види комерційної діяльності: оптову і роздрібну торгівлю продукцією сільгоспвиробництва, комісійну торгівлю (включаючи субкомісію), надання послуг, виробництво і т.д. Рішення може ефективно використовуватися на сільськогосподарських підприємствах, що займаються рослинництвом, тваринництвом, птахівництвом, переробкою і реалізацією сільськогосподарської продукції.
З 04.01.2021 р. в продажі продукти:
Найменування
|
Рекомендована
роздрібна ціна, грн. без ПДВ |
Business Automation Software for AGRO. Accounting | 11 700 |
Business Automation Software for AGRO. Accounting. Kit for 5 users | 20 100 |
Business Automation Software for AGRO. Accounting. Client License for 1 user | 2 520 |
Business Automation Software for AGRO. Accounting. Client License for 5 users | 9 480 |
Business Automation Software for AGRO. Accounting. Client License for 10 users | 16 200 |
Business Automation Software for AGRO. Accounting. Client License for 20 users | 27 900 |
Business Automation Software for AGRO. Accounting. Client License for 50 users | 61 200 |
Програма включає специфічні галузеві механізми і всю функціональність рішення "BAS Бухгалтерія". Детальний опис функціональних можливостей програми "BAS АГРО. Бухгалтерія" наводиться в Додатку.
Розповсюдження та впровадження прикладних рішень "BAS АГРО. Бухгалтерія" ведеться тільки членами Всеукраїнської громадської організації "Спілка автоматизаторів бізнесу" (САБ).
Програмний продукт постачається в електронному вигляді. У комплект поставки входять всі необхідні дистрибутиви, документація, набір пін-кодів, реєстраційна анкета і користувацька угода. Можна придбати основну поставку програмного продукту разом з клієнтськими і серверними ліцензіями.
Дистрибутиви програмних продуктів доступні після придбання в особистому кабінеті користувача на Порталі ІТС.
Після придбання програмних продуктів партнеру в його особистий кабінет на порталі інформаційно-технологічного супроводу (далі – Портал ІТС) за адресою https://portal.bas-soft.eu/ буде передано комплект електронної поставки, що містить реєстраційний номер, пін-коди для активації продукту та його реєстрації, а також посилання на завантаження дистрибутиву, документації та інших матеріалів, які включено до складу придбаного продукту.
Продукт реєструється в базі технічної підтримки одночасно з передачею продукту партнеру. Після цього покупець продукту отримує статус зареєстрованого користувача. Паперові варіанти реєстраційних карток не друкуються. Для підтвердження правомірності володіння ліцензійним продуктом користувачеві достатньо роздрукувати електронний варіант заповненої реєстраційної картки та мати документи, що підтверджують легальність придбання.
Партнер може передати користувачеві продукт різними способами:
Звертаємо увагу, посилання на завантаження дистрибутиву будуть дійсні протягом 30 днів з моменту "відвантаження" продукту партнеру. Необхідно за цей період встигнути завантажити дистрибутив програмного продукту.
Документація та супровідні матеріали надаються у форматі ресурсу https://its.bas-soft.eu/. Документація має ієрархічну структуру ("дерево"), що складається з глав, при цьому кожна глава, у свою чергу, є вузлом ієрархічної структури. Таке представлення дозволяє відразу побачити зміст книги і швидко переходити до потрібної глави.
Для встановлення програми на комп’ютер необхідно розпакувати архів і запустити autorun.exe. Далі у діалозі можна встановити програму повністю "за один клік" або вибрати встановлення частинами, а також переглянути документацію та супровідні матеріали.
Рішення "BAS АГРО. Бухгалтерія" є захищеними і містять фрагменти коду, які не підлягають зміні користувачем, мають захист від несанкціонованого використання. При цьому реалізований принцип максимальної відкритості коду для забезпечення можливості адаптації продукту під потреби кінцевих користувачів.
Розширення кількості автоматизованих робочих місць для продуктів "BAS АГРО. Бухгалтерія" здійснюється придбанням клієнтських ліцензій на платформу (на 1, 5, 10, 20, 50, 100 і більше робочих місць) і клієнтських ліцензій на конфігурацію (на 1, 5, 10, 20, або 50 робочих місць), в разі захисту конфігурації системою ліцензування конфігурацій (СЛК).
Кількість ліцензій на використання конфігурації і платформи визначається виходячи з потреби в максимальній кількості одночасно працюючих користувачів з конфігурацією.
Для роботи у варіанті клієнт-сервер необхідно придбати ліцензію на використання в серверному варіанті.
З 16.01.2021 р. програмні продукти, які включають рішення "Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" знімаються з продажу. Рекомендуємо клієнтам і партнерам до цього часу прийняти зважене рішення і або закрити контракти на поставку програмної продукції, які включають рішення "Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України", або переоформити їх на поставку програми "BAS АГРО. Бухгалтерія".
Звертаємо увагу, що електронні поставки програмних продуктів, що містять конфігурацію "Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України", будуть доступні до завантаження до 28.02.2021 р. Починаючи з 01.03.2021 р. завантажити електронну поставку зазначених продуктів на Порталі ІТС буде неможливо.
Підтримка програми "Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" здійснюється до закінчення здачі звітності за 2-й квартал 2021 року (до 31.07.2021 р.).
Користувачі програмних продуктів, що включають конфігурацію "Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України", можуть перейти на прикладне рішення "BAS АГРО. Бухгалтерія" на пільгових умовах (див. розділ "Апгрейд основних поставок на пільгових умовах" та"Апгрейд ліцензій").
Перехід на прикладне рішення "BAS АГРО. Бухгалтерія" здійснюється оновленням актуальної версії конфігурації "Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" редакції 2.0 (на момент виходу новини – версії 2.0.23.1), при цьому накопичені облікові дані повністю зберігаються (без змін і втрат).
Придбати продукт "BAS АГРО. Бухгалтерія" на умовах апгрейду можуть зареєстровані користувачі перерахованих нижче програмних продуктів:
Придбати продукт "BAS АГРО. Бухгалтерія. Комплект на 5 користувачів" на умовах апгрейду можуть зареєстровані користувачі перерахованих нижче програмних продуктів:
Вартість апгрейду обчислюється за формулою: вартість придбаного програмного продукту мінус вартість переданого на апгрейд продукту плюс 27 грн., але не менше половини вартості продукту.
Для виконання апгрейду необхідно повернути реєстраційну картку, користувацьку угоду і ключ захисту платформи (тільки для продуктів з апаратним захистом). Ключі захисту конфігурації залишаються у користувачів для можливості архівного перегляду даних.
Придбати продукт "BAS АГРО. Бухгалтерія" на умовах апгрейду за фіксованою ціною 300 грн. можуть зареєстровані користувачі програмних продуктів, що включають конфігурацію "Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" версії ПРОФ при наявності діючого договору ІТС.
Придбати продукт "BAS АГРО. Бухгалтерія. Комплект на 5 користувачів" на умовах апгрейду за фіксованою ціною 300 грн. можуть зареєстровані користувачі програмних продуктів, що включають конфігурацію "Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України" в комплекті на 5 користувачів при наявності діючого договору ІТС.
Звертаємо увагу, що пільговий апгрейд виконується тільки на основну поставку продукту без урахування додаткових і серверних ліцензій. Обмежень за термінами пільгового апгрейду немає.
Для виконання апгрейду необхідно повернути реєстраційну картку, користувацьку угоду і ключ захисту платформи (тільки для продуктів з апаратним захистом). Ключі захисту конфігурації залишаються у користувачів для можливості архівного перегляду даних.
Для користувачів, які здійснили перехід з програмних продуктів, що включають конфігурації "Бухгалтерія сільськогосподарського підприємства для України", на "BAS АГРО. Бухгалтерія", передбачений апгрейд клієнтських ліцензій цих галузевих продуктів на клієнтські ліцензії "BAS АГРО. Бухгалтерія" на таку ж кількість робочих місць за фіксованою ціною 1320 грн.
Для виконання апгрейду, користувачам слід звертатися до членів САБ (див. список http://unionba.com.ua/participants).
Для виконання апгрейду необхідно повернути реєстраційну картку і користувацьку угоду програмного продукту, з якого виконується апгрейд. Ключі захисту конфігурації залишаються у користувачів для можливості архівного перегляду даних.
Користувач, який отримує продукт "BAS АГРО. Бухгалтерія" на умовах апгрейду, повинен завершити роботу в програмному продукті, що здається в апгрейд, до завершення здачі звітності за 2-й квартал 2021 року (до 31.07.2021 р). Надалі він може користуватися зданим в апгрейд продуктом тільки для перегляду історичних облікових даних, але не повинен використовувати його для обліку поточної діяльності. Підтримка програмного продукту, зданого в апгрейд, не надається.
Якщо такі умови для користувача не прийнятні, то він може придбати продукт "BAS АГРО. Бухгалтерія" без апгрейдної знижки, тобто за повну ціну.
Заміна типу захисту для продуктів "BAS АГРО. Бухгалтерія" не передбачена.
Сервісне обслуговування програмних продуктів "BAS АГРО. Бухгалтерія" і підтримка користувачів в частині роботи з платформою здійснюється за договором Інформаційно-технічної підтримки (ІТС) з активним сервісом ІТС Галузевий 1-ї категорії.
Підтримка в частині платформи здійснюється Лінією консультацій з 9:30 до 17:30 у робочі дні (за розпорядком роботи київських підприємств):
Підтримка в частині конфігурації "BAS АГРО. Бухгалтерія" здійснюється компанією "РАСК. ІН-АГРО" з 9:30 до 17:30 у робочі дні (за розпорядком роботи київських підприємств):
Оновлення платформи і прикладних рішень BAS публікуються на сайті https://dl.bas-soft.eu. Доступ на сайт здійснюється за логіном і паролем доступу на Портал ІТС.
Програма "BAS АГРО. Бухгалтерія" призначена для автоматизації бухгалтерського і податкового обліку, включаючи підготовку обов'язкової (регламентованої) звітності, в організаціях, що здійснюють будь-які види комерційної діяльності: гуртову і роздрібну торгівлю, комісійну торгівлю (включаючи субкомісію), надання послуг, виробництво і т. д. Бухгалтерський і податковий облік ведеться відповідно до чинного законодавства України.
Програма "BAS АГРО. Бухгалтерія" забезпечує вирішення всіх завдань, що стоять перед бухгалтерською службою підприємства, якщо бухгалтерська служба повністю відповідає за облік на підприємстві, включаючи, наприклад, виписку первинних документів, облік продажів тощо. Це прикладне рішення також можна використовувати виключно для ведення бухгалтерського та податкового обліку, а завдання автоматизації інших служб, наприклад, відділу продажів, вирішувати спеціалізованими конфігураціями або іншими системами.
До складу програми "BAS АГРО. Бухгалтерія" включений план рахунків бухгалтерського обліку, що відповідає Наказу Міністерства Фінансів України "Про затвердження Плану рахунків бухгалтерського обліку і Інструкції про його використання" від 30 листопада 1999р. №291. Склад рахунків, організація аналітичного, валютного, кількісного обліку на рахунках відповідають вимогам законодавства щодо ведення бухгалтерського обліку і відображення даних у звітності. За необхідності користувачі можуть самостійно створювати додаткові субрахунки і розрізи аналітичного обліку.
Основним способом відображення господарських операцій в обліку є введення документів конфігурації, що відповідають первинним бухгалтерським документам. Крім того, допускається безпосереднє введення окремих проводок. Для групового введення проводок можна використовувати типові операції – простий інструмент автоматизації, який користувач може легко і швидко налаштувати.
За допомогою "BAS АГРО. Бухгалтерія" можна вести бухгалтерський і податковий облік господарської діяльності кількох організацій. Облік для кожної організації можна вести в окремій інформаційній базі. Водночас "BAS АГРО. Бухгалтерія" надає можливість ведення бухгалтерського та податкового обліку кількох організацій у загальній інформаційній базі (причому в ролі окремих організацій можуть виступати фізичні особи – підприємці). Це зручно, якщо їх господарська діяльність тісно пов'язана між собою: можна використовувати загальні списки товарів, контрагентів (ділових партнерів), співробітників, складів (місць зберігання) і т. д., а обов'язкову звітність формувати окремо.
Облік товарів, матеріалів і готової продукції реалізований згідно П(С)БО 9 "Запаси" і методичних вказівок з його застосування. Підтримуються такі способи оцінки матеріально-виробничих запасів під час їхнього вибуття:
Для підтримки способів оцінки ФІФО на рахунках обліку матеріально-виробничих запасів ведеться партіонний облік. Різні способи оцінки можуть застосовуватися незалежно для кожної організації.
За складами можна вести кількісний або кількісно-сумовий облік. У першому випадку оцінка товарів і матеріалів для цілей бухгалтерського обліку не залежить від того, з якого складу вони отримані. Складський облік можна відключити, якщо у ньому немає необхідності.
В "BAS АГРО. Бухгалтерія" реєструються дані інвентаризації, які автоматично звіряються з даними обліку. На підставі інвентаризації виявляються надлишки і списуються недостачі.
Для кожного складу може бути визначено матеріально відповідальну особу. Водночас для одного складу може бути призначено одну відповідальну особу; історія призначення відповідальних осіб зберігається. Інвентаризацію запасів можна зробити як за складом, так і за матеріально відповідальною особою.
Автоматизовано облік операцій надходження та реалізації товарів і послуг. Під час продажу товарів виписуються рахунки на оплату, оформляються накладні і податкові накладні. Всі операції з гуртової торгівлі враховуються у розрізі договорів з покупцями і постачальниками.
Для роздрібної торгівлі підтримується як оперативне відображення роздрібної реалізації, так і відображення продажів за результатами інвентаризації. Товари в роздрібі можуть враховуватися за цінами покупки або продажу. Нараховується акцизний податок з реалізації підприємствами роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Автоматизовано відображення повернень товарів від покупця і постачальнику.
В "BAS АГРО. Бухгалтерія" підтримується використання декількох типів цін, наприклад: "гуртова", "дрібногуртова", "роздрібна", "закупівельна" і т. п. Це спрощує відображення операцій надходження і реалізації.
Автоматизовано облік комісійної торгівлі як щодо товарів, узятих на комісію (у комітента), так і переданих для подальшої реалізації (комісіонеру). Підтримується відображення операцій з передачі товарів на субкомісію. Під час формування звіту комітенту або реєстрації звіту комісіонера можна відразу зробити розрахунок і відобразити утримання комісійної винагороди.
Автоматизовані операції з обліку зворотної багатооборотної тари. Враховано специфіку оподатковування таких операцій і розрахунків з постачальниками і покупцями.
Реалізовано облік руху готівкових та безготівкових коштів і валютних операцій. Підтримується введення і друк платіжних доручень, прибуткових та видаткових касових ордерів. Автоматизовані операції розрахунків з постачальниками, покупцями та підзвітними особами, внесення готівки на банківський рахунок й отримання готівки за грошовим чеком, придбання і продаж іноземної валюти, виплати (перерахування) заробітної плати, перерахування податків і внесків із заробітної плати. Під час відображення операцій суми платежів автоматично розбиваються на аванс і оплату. На підставі касових документів формується касова книга встановленого зразка.
Облік розрахунків з постачальниками і покупцями можна вести в гривнях та іноземній валюті. Курсові різниці за кожною операцією розраховуються автоматично. Розрахунки з контрагентами можна вести за договором у цілому або із вказівкою конкретних документів розрахунків. Спосіб ведення розрахунків визначається окремо для кожного договору.
Облік основних засобів, нематеріальних і малоцінних активів ведеться відповідно до П(С)БО 7 "Основні засоби", П(С)БО 8 "Нематеріальні активи", П(С)БО 9 "Запаси".
Для основних засобів і нематеріальних активів автоматизовані такі основні операції, як: надходження, прийняття до обліку, нарахування амортизації, модернізація, передача, списання, інвентаризація, переоцінка (для основних засобів). Можливий розподіл сум нарахованої амортизації за місяць між кількома рахунками або об'єктами аналітичного обліку. Для основних засобів, що використовуються сезонно, можливе застосування графіків нарахування амортизації.
Для малоцінних активів автоматизовані операції передачі до експлуатації і списання з експлуатації.
Автоматизовано розрахунок собівартості продукції і послуг, що випускаються основним і допоміжним виробництвом, облік переробки давальницької сировини. Протягом місяця облік випущеної готової продукції ведеться за плановою собівартістю. Наприкінці місяця розраховується фактична собівартість випущеної продукції і наданих послуг.
Для складних технологічних процесів, що мають проміжні стадії з випуском напівфабрикатів, підтримується складський облік напівфабрикатів і автоматичний розрахунок їхньої собівартості.
Для загальновиробничих витрат реалізована можливість їх розподілу згідно показників нормальної потужності, відповідно до П(С)БО 16 "Витрати".
Під час списання непрямих витрат можливе застосування різних методів розподілу за номенклатурними групами продукції (послуг). Для непрямих витрат можливі такі бази розподілу:
У повному обсязі реалізовано облік рослинництва і тваринництва. Тварини враховуються як в сумовому обліку, в головах, так і в живій вазі. У бухгалтера є можливість відобразити в системі все господарські операції, починаючи від приплоду і закінчуючи забоєм.
Рішення задачі обліку біологічних активів в конфігурації "BAS АГРО. Бухгалтерія" включає в себе:
Документи для ведення обліку в тваринництві повністю підходять для птахівництва. Особливістю птахівництва є наявність інкубаторію.
Для роботи з інкубаторієм призначені окремі документи:
Автоматизований облік транспорту і сільгосптехніки. У програмі фіксуються подорожні листи, ведеться облік палива, показань спідометра і залишків в баках, розрахунок витрати палива за нормами, виконується розрахунок відрядної зарплати. Крім того, є можливість проаналізувати витрати на утримання машино-тракторного парку.
Рішення задачі обліку автотранспорту і сільгосптехніки в конфігурації "BAS АГРО. Бухгалтерія" включає в себе:
У програму додана можливість обліку взаєморозрахунків з оренди землі (облік пайщиків). Реалізований автоматичний розрахунок нарахувань і утримань.
Рішення задачі обліку оренди землі в конфігурації "BAS АГРО. Бухгалтерія" включає в себе:
В "BAS АГРО. Бухгалтерія" ведеться облік руху персоналу, включаючи облік працівників за основним місцем роботи і за сумісництвом. Забезпечується формування типових форм за трудовим законодавством.
Автоматизовано:
При виконанні розрахунків враховується наявність на підприємстві:
Рішення задачі кадрового обліку в конфігурації "BAS АГРО. Бухгалтерія" включає в себе:
Рішення задачі обліку зарплати в конфігурації "BAS АГРО. Бухгалтерія" включає в себе:
В "BAS АГРО. Бухгалтерія" підтримуються такі схеми оподаткування:
"BAS АГРО. Бухгалтерія" дозволяє формувати і реєструвати всі необхідні податкові документи: податкові накладні, додатки до них.
У конфігурації реалізовано дві методики розрахунку податкової бази ("першої події") з ПДВ: оперативний розрахунок при проведенні документів і відкладене визначення податкових зобов'язань/кредиту в кінці періоду.
Для контролю коректності податкового кредиту, показаного при надходженні, ведеться облік запасів в розрізі податкових призначень їх придбання.
Податковий облік ведеться у відповідності до розділу 3 ПКУ.
Поряд з бухгалтерським обліком доходів і витрат ведеться облік різниць, що коригують фінансовий результат. З метою нарахування різниць, пов'язаних з амортизацією необоротних активів (ст. 138 ПКУ), ведеться паралельний облік ОЗ і НМА для цілей бухгалтерського і податкового обліку.
За даними податкового обліку автоматично формується "Декларація з податку на прибуток".
"BAS АГРО. Бухгалтерія" дозволяє реєструвати доходи і витрати (за необхідності) юридичних і фізичних осіб – платників єдиного податку.
Автоматично формуються "Книга обліку доходів (доходів і витрат) для фізичних осіб – суб'єктів підприємницької діяльності", а також Декларації платників Єдиного податку – юридичних та фізичних осіб.
Автоматизовані регламентні операції, що виконуються по закінченні періоду, у тому числі переоцінка валюти, списання витрат майбутніх періодів, визначення фінансових результатів та інші.
До складу "BAS АГРО. Бухгалтерія" входить набір довідок-розрахунків, що відображають розрахунки, пов'язані з проведенням регламентних операцій по закриттю місяця: "Розподіл непрямих витрат", "Переоцінка валютних коштів" та інші.
"BAS АГРО. Бухгалтерія" надає користувачеві набір стандартних звітів, які дозволяють аналізувати дані залишків, оборотів рахунків і проводок у найрізноманітніших розрізах. Серед них оборотно-сальдова відомість, шахова відомість, оборотно-сальдова відомість по рахунку, обороти рахунку, картка рахунку, аналіз рахунку, аналіз субконто, обороти між субконто, зведені проводки, головна книга, діаграма.
Експрес-перевірка ведення обліку допомагає користувачеві в будь-який момент отримати зведену і деталізовану інформацію про коректність даних. Всі перевірки об'єднані в групи:
Звіт про результати експрес-перевірки супроводжується коментарями до кожної виконаної перевірки, які містять:
В "BAS АГРО. Бухгалтерія" включено обов'язкові (регламентовані) звіти, призначені для подання власникам організації і контролюючим державним органам, включаючи форми бухгалтерської звітності, податкові декларації, звіти для органів статистики і державних фондів.
Регламентована звітність, що подається в податкові органи, може бути автоматично експортована у формат, затверджений державним органом, який реалізує податкову політику (у файли з розширенням XML). Так звані "схеми" (файли з розширенням *.xsd), за якими відбувається формування файлів XML з даними звітів, поставляються і оновлюються разом з набором регламентованої звітності.
Конфігурація інтегрована з сервісом здачі електронної звітності "FREDO Звіт". Сервіс "FREDO Звіт" надає можливість безпосередньо з конфігурації:
Користувачі можуть самостійно вибрати варіант використання підсистеми регламентованої звітності: традиційна підсистема або сервіс "FREDO Звіт".
Тісна інтеграція сервісу "FREDO Звіт" з типовими конфігураціями дозволяє передавати дані облікової системи без створення проміжних файлів експорту, а також отримувати розшифровки сум показників звітів сервісу "FREDO Звіт" у програмі.
Програма також включає наступні сервісні можливості:
У конфігурації реалізований повнотекстовий пошук за даними інформаційної бази. Пошук можна вести за декількома словами, з використанням пошукових операторів або по точній фразі.
Реалізована можливість вводити обмеження на доступ до облікових даних окремих організацій (юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців). Користувач з обмеженими правами доступу не має можливості не лише як-небудь змінити, але навіть переглянути закриті для нього дані.
В конфігурацію включені плани обміну для розподілених інформаційних баз.
Користувачі програми можуть безпосередньо при роботі з програмою готувати і відправляти думки про використання програми, звернення у відділ технічної підтримки, а також отримувати і переглядати відповіді відділу технічної підтримки.
У конфігурацію включений помічник оновлення конфігурації, який дозволяє отримати інформацію про останні оновлення, розміщені на сайті підтримки користувачів в мережі Інтернет, і автоматично встановити виявлені оновлення. Якщо файл оновлення вже отриманий, то помічник дозволяє провести оновлення з використанням файлу постачання оновлення (*.cfu) або файлу постачання конфігурації (*.cf) з будь-якого локального або мережевого каталогу.