Автоматизація повного циклу виробництва, регламентованого та управлінського обліку на виробничому підприємстві ТОВ «К.ТЕКС» за допомогою програмного продукту BAS ERP

Тип проекту:
Автоматизація
Виконавець проекту:
Всі впровадження цього автора:
Дивитись »
Впроваджена програма автоматизації:
BAS ERP
Галузь:
Виробництво, ПЕК > : Легка, текстильна промисловість
Канали збуту:
Оптова торгівля

Автоматизовано наступні функції:

  • Фінанси, управлінський облік, моніторинг показників >
    • Бухгалтерський та податковий облік, включно з підготовкою регламентованої звітності >
      • Бухгалтерський облік на госпрозрахунковому плані рахунків >
        • Банк та каса
        • Розрахунки з контрагентами
        • Товарно-матеріальні цінності
        • Торговельні операції
        • Виробничі операції
        • Основні засоби (необоротні активи)
        • Нематеріальні активи
        • Розрахунок заробітної плати та кадровий облік
        • Завершення періоду
      • Податковий облік
      • Регламентована звітність
    • Управлінський облік
    • Управління грошовими коштами (казначейство, Cash Flow)
  • Облік та звітність за міжнародними та національними стандартами >
    • Облік та звітність за національними стандартами >
      • Україна
  • Управління персоналом та кадровий облік (HRM) >
    • Кадровий облік
    • Розрахунок зарплати
    • Облік робочого часу
    • Підготовка регламентованої звітності
  • Закупівлі (постачання) і управління відносинами з постачальниками >
    • Оформлення замовлень постачальникам
    • Взаєморозрахунки з постачальниками
    • Облік приходу ТМЦ
    • Формування графіка оплати постачальникам
  • Управління виробничими процесами та наданням послуг >
    • Планування потреби в матеріалах
    • Диспетчеризація виробництва на рівні цеху
    • Облік витрат на виробництво
    • Облік основних засобів, розрахунок амортизації
    • Розрахунок нормативної собівартості
    • Розрахунок фактичної собівартості
    • Переробка давальницької сировини
  • Управління продажами, логістикою та транспортом (SFM, WMS, TMS) >
    • Склад та логістика >
      • Управління складськими запасами
      • Резервування ТМЦ
    • Продажі (збут), сервіс, маркетинг >
      • Оформлення замовлень покупців
      • Облік продажів
      • Взаєморозрахунки з покупцями
      • Оптова торгівля

Виконано наступні роботи:

  • Установка програмного забезпечення на комп'ютери замовника
  • Введення початкових залишків/допомога під час введення початкових залишків
  • Збір та аналіз вимог замовника до автоматизованої системи
  • Перенесення даних з попередніх систем автоматизації
  • Початкові налаштування типового/галузевого рішення (програми) для початку ведення обліку
  • Методичне забезпечення специфічних особливостей обліку та управління в системі автоматизації (вимоги до адаптації)
  • Планування етапів робіт, складання календарного плану робіт
  • Створення інтерфейсів та наборів прав користувачів
  • Технічна реалізація специфічних особливостей обліку та управління в системі автоматизації (адаптація)
  • Дистанційне навчання користувачів

Роботи з адаптації:

У ході проекту були виконані істотні розробки, ключові з них:
Управління виробництвом:
• Доопрацювання для створення планової дати відвантаження замовлення клієнта та контролю за його виконанням.
• Доопрацювання обліку Етапів виробництва, Ресурсних специфікацій, Варіантів налагоджень, Варіантів класифікації заборгованостей, Сет і Життєвий цикл Сета, Стану та параметрів сетів
• Доопрацьовано функціонал Маршрутних листів виробництва, Замовлення на виробництво звітів та АРМів виробництва для виведення кількості продукції в кількох одиницях виміру
• У Маршрутних листах доопрацьовано облік фактичної ваги побічного випуску та розроблено механізм фіксації браку.
• Розроблено механізм нарахування відрядної заробітної плати за Маршрутним листом з урахуванням параметризації алгоритму нарахування
• Розроблено механізм перевірки, який контролює включення до складу бригади тільки певних робітників відповідно до заданого алгоритму
• Доопрацювання обліку випуску послуг виробничого характеру для відрядників
• Розроблено механізм обліку простоїв обладнання.
Управління продажами, купівлями, забезпечення потреб ТМЦ:
• Автоматичне формування пакетів документів ПТУ та РТУ за допомогою спеціальних обробок згідно з заданим розкладом
• Розроблено механізм для формування та затвердження «Заявок на закупівлю товарів/послуг».

Роботи з інформаційно-технологічного супроводу (ІТС):

  • Щомісяця проводяться роботи із оновлення платформи та типових рішень, діагностики стану інформаційної бази, створення архівних копій
  • Використовується інтернет-версія ІТС та інтернет-сервіси ІТС
  • Здійснюється консультування з методологічних питань роботи з програмними продуктами
  • Здійснюється консультування з технічних питань роботи з програмними продуктами
  • Оформлений платний договір ІТС
  • Виконано налагодження та перевірку доступу до сайту підтримки користувачів
  • Виконане індивідуальне або групове навчання в роботі з інформаційною системою ІТС
  • Проводиться оновлення платформи і типових рішень, діагностика стану інформаційної бази, створення архівних копій
  • За запитом користувача здійснюється добірка консультаційно-методичних матеріалів з інформаційної системи ІТС ПРОФ

Додаткова інформація:

До повноцінного впровадження системи «BAS ERP» на підприємстві були відсутні оперативність і достовірність даних регламентованого й управлінського обліку, автоматичне формування управлінської звітності для прийняття управлінських рішень, у т.ч. дані про фактичну собівартість продукції, оскільки облік вівся фрагментарно в декількох системах і документи переносились в управлінську базу вручну, а управлінська фінансова звітність збиралася з різних джерел з великим запізненням. Архітектура використовуваного рішення була побудована на ручному або напівручному режимі обміну даними між Управлінською і Бухгалтерською базами. Це приводило до збільшення трудовитрат персоналу на ведення обліку, ризику виникнення механічних помилок при перенесенні документів, а також проблем при перепроведенні документів після перенесення. Що стосується автоматизації управління виробництвом та НДІ, то були наступні проблеми, які істотно позначалися на управлінні виробничим процесом:
• Випуск працював по налагоджених Специфікаціях продукції тільки в матеріальній частині,
• Диспетчирування не використовувалось,
• Планування (Замовлення на виробництво й Графіки) не були налаштовані,
• Правила розподілу витрат не були налаштовані коректно і не для всіх підрозділів,
• Регламентне завдання, що відновлювало рух по партіях в управлінському обліку, було відключене,
• Частина функціонала в системі не використовувалась в операційній діяльності підприємства.
Що стосується автоматизації розрахунків заробітної плати, то у системі не розраховувалась відрядна оплата праці, відповідно витрати виробничого персоналу розподілялись на собівартість через Загальновиробничі витрати. Такий підхід нетиповий для виробничого підприємства і міг приводити до некоретного розрахунку собівартості продукції. Також не був налаштований розрахунок резерву відпусток.
Усе це призводило до неможливості одержання повної інформації про діяльність підприємства в реальному часі, неможливості оцінки рентабельності підприємства й, відповідно, контролю й оптимізації витрат.

Для реалізації проекту впровадження системи «BAS ERP» було обрано компанію «REARDEN GROUP (EBS)», що має досвід успішних впроваджень на виробничих підприємствах і команду висококваліфікованих фахівців.
Проект впровадження розпочався 07.12.2021 р. і був вимушено призупинений через об’єктивні обставини в країні. У лютому 2022 р. підприємство відчуло на собі наслідки повномасштабного вторгнення, яке призвело до значних пошкоджень виробничого обладнання та інфраструктури. Колектив ТОВ «К.ТЕКС» швидко взявся до відбудови потужностей, що дозволило працівникам повернутися до повного режиму роботи у максимально короткі терміни. Було відкрито додаткову виробничу лінію у місті Калуш. Ця лінія дає можливість розширити виробничу базу, збільшити наш потенціал і відповідати на зростаючий попит продукції.
Проект був продовжений до 2023 р. і завершився 27.02.2023 р., після цього проект перейшов на стадію супроводу та оптимізації системи. Керівник проекту зі сторони «REARDEN GROUP (EBS)» - Солоденко Олексій Михайлович.
Проект був виконаний в кілька етапів:
• Методологічна проробка і моделювання процесів
• Проробка облікових політик і реінжиніринг процесів
• Розробка технічних рішень по підсистемах
• Перенесення НДІ із попередньої системи автоматизації з одночасною трансформацією даних під вимоги BAS ERP та з урахуванням проектного рішення
• Навчання користувачів і написання інструкцій
• Запуск системи у дослідно-промислову експлуатацію, а потім – у промислову
• Доробки запланованого додаткового функціоналу відповідно до технічних рішень та їх впровадження

На сьогоднішній день автоматизовані наступні ділянки обліку:
• Управління продажами
• Управління купівлями
• Управління запасами і забезпечення потреб.
• Управління виробництвом, в т.ч. диспетчирування і робота з давальницькою сировиною
• Управління грошовими коштами
• Управління витратами та розрахунок собівартості
• ОЗ, НМА, МНМА
• Кадровий облік та розрахунок заробітної плати
• Бухгалтерський та податковий облік
• Інтеграція між базами

Проект впровадження був завершений 27.02.23, система запущена у дослідно-промислову експлуатацію з 01.02.2023 р., з 27.02.2023 – у промислову експлуатацію з консультаційною підтримкою користувачів. На підприємстві автоматизовано близько 30 робочих місць, одночасно працюючих користувачів близько 23.
На сьогоднішній день продовжується підтримка системи та виконання необхідних доопрацювань.

Основні результати впровадження системи:
• Зменшення трудовитрат на управління НДІ
• Зменшення трудовитрат на розрахунок потреб в ТМЦ: Допрацьована обробка резервує знайдені вільні залишки ТМЦ та виправляє забезпечення автоматично у фоновому режимі
• Автоматизовані оперативне управління виробництвом й розрахунок собівартості, що дозволило розрахувати собівартість випущеної продукції й забезпечило достовірні дані про фактичні витрати.

Впроваджено в:

  • ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «К.ТЕКС»
  • ТОВ «К.ТЕКС» є українським виробником нетканих матеріалів та виробів з них для швацької галузі, домашнього декору та меблів, виробів технічного призначення, спанбонд. Успішний досвід компанії K.TEX створення сучасних нетканих матеріалів для легкої промисловості, співпраця з провідними компаніями швейної галузі і сучасними брендами, а також потреба у постійному розвитку, спонукали компанію до розширення асортименту. З кожним роком асортимент компанії K.TEX вдосконалюється та оновлюється, розширюються виробничі потужності та росте кількість клієнтів. Компанія виводить на ринок продукти, які допомагають формувати брендам сьогодення української легкої промисловості, впливають на тренди в будівельній та меблевій галузях.
  • Загальна кількість співробітників, включно з філіями: 150
  • Ірпінь
  • 26.02.2023

Параметри впровадження:

  • Автоматизовано робочих місць: 30
  • З них одночасно працюють:
    • В режимі товстого клієнта: 23
  • Варіант роботи: Клієнт-серверний (Сервер бази даних PostgreSQL)

Інші параметри:

Кількість довідників - 97, видів документів - 105, регістрів - 148, звітів - 110; кількість документів, що вводяться за день - близько 150; середня кількість рядків в одному документі - 10; обсяг інформаційної бази (Мб) на момент опису 3 Гб.

Підтвердження: